Ogłoszenia o przetargach

Końskie: Modernizacja dróg na terenie gminy KońskieNumer ogłoszenia: 147212 - 2013; data zamieszczenia: 15.04.2013OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.umkonskie.pl


Końskie: Modernizacja dróg na terenie gminy KońskieNumer ogłoszenia: 147212 - 2013; data zamieszczenia: 15.04.2013OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umkonskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja dróg na terenie gminy Końskie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Modernizacja dróg na terenie gminy Końskie, w technologiach określonych w 3 następujących zadaniach: Zadanie nr 1. Przebudowa drogi gminnej w Gracuchu W zakres zamówienia wchodzi w szczególności: - wyrównanie istniejącej nawierzchni równiarką drogową do rzędnego profilu z zagęszczeniem walcami, - uzupełnienie istniejącej podbudowy kruszywem frakcji 0-31mm, średnio 8cm grubości z zagęszczeniem walcami, - wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego gr. 4cm, (433m dł.x4,5m szer.), - regulacja studzienek kanalizacyjnych i zaworów wodnych, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm, - utwardzenie poboczy kruszywem 0-31mm, szerokości 0,75m, grubości 10cm z zagęszczeniem Szczegółowe warunki techniczne wykonania i odbioru robót określają specyfikacje techniczne oraz przedmiar robót stanowiący materiał informacyjno-pomocniczy. i Zadanie nr 2 Przebudowa drogi gminnej ul. Środkowej w Rogowie W zakres zamówienia wchodzi w szczególności: - wyrównanie istniejącej nawierzchni równiarką drogową do rzędnego profilu z zagęszczeniem walcami, - uzupełnienie istniejącej podbudowy kruszywem frakcji 0-31mm, średnio 5cm grubości z zagęszczeniem walcami, - wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego gr. 4cm, - regulacja studzienek kanalizacyjnych i zaworów wodnych, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm, (226m dł.x4m szer.), - wykonanie odwodnienia na długości 97m po jednej stronie (w kierunku dr. woj.) poprzez ułożenie ścieku z korytek betonowych typu K-2 50*50*15 przy krawędzi jezdni na podbudowie z chudego betonu gr 10cm. - utwardzenie poboczy kruszywem 0-31mm, szerokości 0,5m, grubości 10cm z zagęszczeniem Szczegółowe warunki techniczne wykonania i odbioru robót określają specyfikacje techniczne oraz przedmiar robót stanowiący materiał informacyjno-pomocniczy i Zadanie nr 3 Przebudowa drogi wewnętrznej ul. Dolnej w Rogowie W zakres zamówienia wchodzi w szczególności: - wyrównanie istniejącej nawierzchni równiarką drogową do rzędnego profilu z zagęszczeniem walcami, - uzupełnienie istniejącej podbudowy kruszywem frakcji 0-31mm, średnio 7cm grubości
z zagęszczeniem walcami, - wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego gr. 4cm, szerokości 4,5m - regulacja studzienek kanalizacyjnych i zaworów wodnych, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm,(90 m x 4,5m szer), - utwardzenie poboczy kruszywem 0-31mm, szerokości 0,75m, grubości 10cm z zagęszczeniem. Szczegółowe warunki techniczne wykonania i odbioru robót określają specyfikacje techniczne oraz przedmiar robót stanowiący materiał informacyjno-pomocniczy Każdy Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej na miejscu planowanej budowy celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będący przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty odwiedzenia placu budowy poniesie Wykonawca..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia wykonali w okresie ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedną robotę polegającą
      na budowie/przebudowie/remoncie drogi o wartości nie mniejszej niż 250 000,00 zł brutto Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Wykonawca winien wykazać, osoby (co najmniej jedna osoba) która/e będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: - drogowej. Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
    o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
    o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy
    z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji
    o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono
w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. c) kosztorys ofertowy- z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia wszelkie błędy wynikające z dokumentu o którym mowa nie będą miały wpływu na ocenę oferty. d) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza. UWAGA dot.III.4.1 Dowodami są: poświadczenie, oraz inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. w miejsce poświadczeń Wykonawca może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie.

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90.00
  • 2 - Termin - 10.00

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umkonskie.plSpecyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1, pok. 18.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert:
30.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1, pok. 24 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

 


 

Znak: ZP-271.1/10/2013.EP

Końskie, 19.04.2013

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego

 

dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: „Modernizacja dróg na terenie gminy Końskie”
Na podstawie art. 38 ust. 4 pzp,  Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ.
W miejsce zapisu: Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, wprowadza się zapis: Zamawiający  nie dopuszcza składania  ofert częściowych.

 


 

Znak: ZP - 271.1/10/2013/E.P.

Końskie 22.04.2013

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania przetargowego pod nazwą: Modernizacja dróg na terenie gminy Końskie.

 

Informuję, że wpłynęły zapytania od Wykonawcy na które udziela się odpowiedzi.

1. Brak jest w umowie jakichkolwiek przesłanek jej zmiany w tym tak istotnych dot. możliwości przesunięcia terminu (okoliczności niezależne od wykonawcy) jak: działania czy zaniechania organów administracyjnych, okoliczności zawinione przez zamawiającego, błędy dokumentacji, odmienne od przyjętych w dokumentacji, warunki gruntowo - terenowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót. Mając na uwadze przepis art. 144 PZP uniemożliwiający jakiekolwiek zmiany w braku stosownych zapisów w umowie, ogłoszeniu czy SIWZ, prosimy o wprowadzenie stosownych zapisów do umowy.

Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.

2. Umowa zakłada, że odbiór końcowy ma być bezusterkowy. Prosimy o potwierdzenie, iż definicja „bezusterkowy” zgodna jest z doktryną i bogatym orzecznictwem Sądu Najwyższego w zakresie obowiązku inwestora do odbioru robót określonego w art. 647 k.c. i obejmuje jedynie wady istotne tj. takie, które uniemożliwiają korzystanie z przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź: Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady nadające się do usunięcia, to zamawiającemu przysługuje uprawnienie do odmowy odbioru do czasu ich usunięcia, natomiast jeżeli w grę wchodzą wady nieusuwalne, to Zamawiający może obniżyć wynagrodzenie lub odstąpić od umowy, w zależności od przydatności przedmiotu odbioru do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. Za wadę istotną uznać należy wadę która uniemożliwia czynienie właściwego użytku z przedmiotu robót istotnie zmniejszając jego wartość. Natomiast pozostałe wady świadczą o nienależytym wykonaniu zobowiązania. Jedynie wady istotne uzasadniają odmowę odbioru robót, odstąpienie od umowy, a co za tym idzie rzutują na kwestie wymagalności roszczenia o wynagrodzenie za wykonane roboty. Wady zaś nieistotne oznaczają wykonanie zobowiązania, ale w sposób nienależyty co do jakości, rzutując na uprawnienie Zamawiającego, który może domagać się ich usunięcia w oznaczonym terminie bądź obniżenia wynagrodzenia. Pojęcie „bezusterkowy” jest utożsamiane z pojęciem wad istotnych.

3. Jak wynika z zapisu § 12 ust. 5 pkt. b) umowy w razie rozwiązania umowy, wykonawca zabezpieczy przerwane roboty na koszt strony, która od umowy odstąpiła. To oznacza tyle, że koszty takie poniesie ta strona która odstąpi od umowy (w tym Zamawiający) nawet jeśli to nie z jego przyczyny do tego dojdzie. Prosimy o zmianę zapisu tak, aby koszty takie ponosiła strona winna odstąpienia.

Odpowiedź: na podstawie art. 38 ust. 4 PZP Zamawiający wprowadza modyfikacje do SIWZ w rozdziale C – Projekt umowy. W § 12 ust. 5 pkt. b) w miejsce istniejącego zapisu:
b) Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym, na koszt tej strony, która odstąpiła od umowy, wprowadza się zapis: Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym, na koszt strony, winnej odstąpienia od umowy.

Wiadomości powiązane

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 15.04.2013
Dokument wytworzony przez: Zamówienia Publiczne
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 15 kwietnia 2013 13:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Muszyński
Ilość wyświetleń: 2464
22 kwietnia 2013 10:32 (Jacek Muszyński) - Zmiana danych dokumentu.
19 kwietnia 2013 08:24 (Jacek Muszyński) - Zmiana danych dokumentu.
15 kwietnia 2013 14:42 (Jacek Muszyński) - Zmiana kolejności załączników.